BalanZen

5 augustus 2019
Als je voor het vierde jaar hetzelfde uitje met een vaste formule organiseert, kun je je afvragen, is het dan nog leuk.
Na de laatste keer werd er wel een verandering voorgesteld. In plaats van met de camper konden we misschien wel in een hotel overnachten. Want, ‘het is voor jou veel werk om de camper startklaar te maken’. Maar dat valt wel mee. Ik hoef alleen de bedden op te maken, zorgen dat er water en diesel in beide tanks zit en dat er in het voorraadkastje koffie, thee, pindakaas en hagelslag staat en de camping te reserveren. De overige zaken worden door Hanny en Yvonne geregeld.
Dus vertrokken we afgelopen zaterdag vanuit Haarlem en Leeuwarden voor het zoveelste balansweekend. Dit keer gaat de reis naar Oude Willem, waar we zaterdagochtend gaan deelnemen aan de Hoeve aan den Wegloop. De start is op de gelijknamige camping. Hoe gemakkelijk kan het zijn.IMG_20190803_121323
Als we iets later arriveren dan gedacht (afslag gemist, gebeurt mij vaker) komen we gelijktijdig met Yvonne aan. Nadat we ons nummer hebben gekregen wandelen we op ons gemak naar de start en gaan even later op pad voor 10 kilometer. De eerste kilometers rennen we een tempo waarvan ik niet zeker weet of ik dat vol kan houden, het gaat me iets te snel, maar ik bijt op mijn tanden. We zien wel waar het schip strandt. De route is prachtig. IMG_6706
Door het bos en over kleine onverharde paadjes. Na vier kilometer is er een waterpost, daar stoppen we en kan ik even op adem komen. Daarna kom ik in mijn ritme en starten we onze inhaalrace. In een keurige tijd finishen we, praten even na en wisselen daarna onze consumptiemunt in voor een drankje in het restaurant. Terug bij de camping maken we de camper verder in orde, eten een broodje en vertrekken naar de sauna in Boijl.IMG_20190803_212027
Als we ’s avonds terugkomen, kunnen we nog buiten zitten. De avond is voor ‘het gesprek’ en voorbij voordat we er erg in hebben. Ondanks dat er een paar wijntjes zijn genuttigd gaan we de volgende ochtend fris en fruitig van start voor ons eigen loopje. Ook nu weer een mooie route door het Drents Friese Wold.
Na terugkomst wacht de douche en lunch. We kunnen nog even van het zonnetje genieten en dan is het alweer tijd om afscheid te nemen. De stoelen, tafel en stroomkabel verdwijnen achter deurtjes, de lades worden vergrendeld en start ik de motor.IMG_20190804_090952
Alle manoeuvres die nodig zijn om het veldje te verlaten lukken in één keer en ik steek bijna mijn tong uit naar de stuurlui op de wal. Nadat we uitgecheckt zijn hobbelen Hanny en ik terug naar Leeuwarden en gaat Yvonne richting Haarlem.
Volgend jaar vieren we ons eerste lustrum. Op precies dezelfde wijze zoals we tot nu toe hebben gedaan. Want wat was het weer een heerlijk gezellig weekend!